fredag 27 maj 2011

Just nu är jag inte någon flitig bloggare precis... Men jag skyller det på våren! Måste verkligen säga att detta absolut är min favoritårstid. Älskar när det börjar bli grönt, då solen kommer fram och man riktigt känner att snart är det sommar... :) Mitt jobb är sådant att jag är ute åtminstone en timme, men oftast mer än så varje dag. Soliga, varma vårdagar känns det som lyx. Har nyligen konstaterat att man någongång borde ha sin semester i maj, bara för att man skulle hinna njuta riktigt ordentligt av våren...



Jag gör verkligen mitt bästa för att kunna njuta av våren på min balkong. Häggarna blommar ju för fullt nu, och vad doftar mer vår än hägg? Jag kommer alltid att förknippa dem med skolavslutningar, eftersom de ofta blommar just då. Plockade med mig en bukett och satte i en vas. Får se hur länge den står sig...

Har inte hunnit pyssla speciellt mycket på sistone, men däremot blivit klar med en stickad bolero. Hittade ett alldeles ljuvligt mönster i en tidning. Problemet var bara att det endast fanns i barnstorlekar. Men, men hjälp av min kära mor omvandlades mönstret till vuxenstorlek. Blå blev den eftersom jag råkade ha några nystan av just den färgen... Är iallafall riktigt nöjd med den! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar