tisdag 20 mars 2012

smakråd

Nu är jag i behov av lite smakråd!
Vad skall jag göra med mitt hår?

Klippte ny, kortare frisyr i höstas (axelkort) med mycket "uppklipp". Bra och snygg, men krävde alldeles för mycket fixande.

Därför sparar jag nu ut "uppklippet". Det betyder också att mitt hår inte är så mycket frisyr just nu. Bara platt och trist.

Skulle gärna testa på att ha lite kortare hår, men vågar jag? Senast jag hade det var jag sju år. Blir jag sju år igen om jag klipper det kort? Och hur gör man en sådan där dag när håret är smutsigt och äckligt? Har man långt hår är det ju bara att dra ihop det till en tofs så försvinner det...

Mitt uppklippta hår är ungefär den längden som jag kanske eventuellt möjligen skulle kunna tänka mig. Tror ni det funkar? Var ärliga! Eller har ni något annat förslag på vad jag skulle kunna hitta på?


Och snälla, ignorera att jag är trött och blek på bilden...

2 kommentarer:

  1. Ja tycker du sku kunn test, tror du sku pass bra! Men ja gillar den frisyr du har å:) Ja minns int att ja had na problem me skitit hår tå ja had kort hår men du vejt ju hur Ullets minne funkar ;)
    Men he ja minns va att he va så mycket roligare att tvätt håret tå he va kort. Gick snabbt och torka ännu snabbare. Prova på tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Svåååårt, du passar ju i så mycke!! Men klipp av de vettja, man blir glad av att testa nåt nytt! Säger Jenny som har samma frisyr som de senaste sjuttielva åren.... :P

    SvaraRadera