torsdag 31 maj 2012

ett år

För ungefär ett år sedan fick jag ett besked om att jag hade fått en studieplats här i Sverige. Två månader senare var det dags att packa bilen och flytta.

Nu sover jag mina sista nätter här i rummet. Två terminer är slut. Tänk, vad snabbt det går!

Jag for hit med blandade känslor. Visste verkligen inte vad jag skulle förvänta mig av studierna, skolan, människorna, staden... Men jag ville ju testa.

Jag är så otroligt tacksam för det här året! Inte visste jag att jag skulle tycka om teologi. Inte trodde jag att jag skulle hitta människor totalt olika mig, men som jag ändå trivs väldigt bra med. Inte anade jag att Uppsala kunde vara så otroligt vackert. Inte vågade jag hoppas på att redan ha ett sammanhang och en uppgift.

Jag är inte klar ännu, och därför vet jag att jag måste tillbaka i höst.

Men nu behöver jag en paus. Behöver komma hem till Finland, behöver finnas bland människor som alltid har känt mig, behöver jobba med barn, behöver vara på villan, behöver träffa mina saknade vänner, behöver äta mammas mat, behöver naturen, behöver slippa tenter...

1 kommentar:

  1. Jag behöver också en massa men just nu behöver jag endast få träffa min fina vän Marre :)snart så!

    SvaraRadera