onsdag 2 december 2009

Marknad

Så var årets lillajulmarknad på Stundars förbi. Det blev en riktigt bra dag med mycket folk, lagom kallt/varmt väder, fin försäljning och x antal varma Stundars-grisar. :) Och naturligtvis också en aning julstämning... :) Tyvärr har jag inga foton från själva marknaden, däremot på de grejer som jag sålde.
Kaninerna här ovanför är virkade i bomullsgarn och enligt eget mönster. Jätteroligt att äntligen kunna "fantisera" ihop egna mönster. :) Men jag borde lära mig att skriva ner efterhand, eftersom det skulle spara mycket tid... Å andra sidan så får man ju verkligen säga att ingen är den andre lik, eftersom storlek och form verkligne varierar på dem... ;)
Precis som på höstmarknaden på Stundars så sålde jag också virkade hjärtan. Hade dock denna gång satsat på att göra åtminstone en del av dem lite juliga. Hjärtan kan rekommenderas åt alla nybörjare, de är lätta och går snabbt att göra! :) Ursprungsmönstret hittade jag på nätet, men följer det inte så noga längre...
Mina virkade korgar var också till salu. Alla blev inte sålda, men det gör absolut ingenting ftersom jag gärna har dem själv. :) Också grytlapparna var till salu, men många är fortfarande kvar. Nåja, de kommer väl förhoppningsvis till användning en vacker dag... ;)


Nu ser jag fram emot att börja med lite nya, "egna" projekt och inte enbart göra sådant som går att sälja på en marknad. Men först blir det nog julkortstillverkning. :) Som vanligt är jag inte alls ut i speciellt god tid... ;)
Ha en skön kväll! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar