tisdag 26 januari 2010



Jag vet att jag har sagt det förut, men jag säger det igen: dagarna går verkligen snabbt här på Götabro! Vi är redan inne på vår tredje vecka här... Det är helt otroligt!
Idag slutade vi vid lunch, vilket alltså innebär att hela eftermiddagen är ledig. Skönt!:) Trots att det är väldigt intressant undervisning, är det också väldigt intensivt och krävande. Sedan spelar det naturligtvis också en viss roll att nattsömnen inte alltid blir tillräckligt lång... I fredags var jag totalt slut, och bestämde mig därför för att åka till Uppsala över helgen och vila ut hos min kära syster och hennes man. Och skönt var det.:) Ikväll har jag och min rumsgranne kommit överens om att vara i säng senast kl.23. Får se om det lyckas...;)

Igårkväll var det innebandy som gällde igen. Det är verkligen grymt roligt att röra på sig!:) Hade nästan glömt bort hur mycket jag egentligen tycker om att idrotta... Som jag tidigare nämnt så blir det en hel del promenader här, och det är bra. Igår var det första gången som jag såg solen skina här, och då gällde det att passa på att gå ut medan den ännu var uppe. På något sätt så påminner omgivningen här om Fjäälin...:) Det är inte riktigt lika platt, men det finns en del andra likheter...





Jag har också lärt mig en del nya kortspel här. Så då jag kommer hem så kör vi en kväll med Bonka bäver och Bubblan.;) En annan kväll spelade vi uppdragspoker. Den som förlorade fick alltså ett uppdrag att utföra. Mitt under första omgången kom jag ihåg att jag inte alls kan spela poker egentligen. Gissa vem som förlorade.;)





På fredag kommer min käre lillebror hit med min bil! JAA!:) Det ser jag verkligen fram emot, både besöket och bilen. Det är svårt att klara sig utan bil när man är van att hela tiden ha den till förfogande...

Hoppas att ni alla har en riktigt bra dag!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar