måndag 7 februari 2011

en gammal möbel

Har konstaterat att jag tycker om dagar då man känner att nu borde håret verkligen klippas, och så märker man att ens frissa (dit det vanligen är ganska lång kö) har drop-in idag. Perfekt! :) Så nu mår både jag och mitt hår bättre.

Här tidigare ikväll satt jag och tittade igenom foton från i somras. Min sommar handlade mycket om att först få tag i en lägenhet och att sedan fixa möbler till den. Jag hade ganska tidigt bestämt mig för att inte satsa speciellt mycket pengar på att köpa nya saker, utan hellre köpa från loppis. Det visade sig att jag inte ens behövde åka iväg till nåt loppis, utan det räckte med att ta en titt i källaren och uthusen hemma hos mamma och pappa. Medan jag stod och skrapade bort färg från bordet som tillhört min farfars moster, kom jag att tänka på vad som kommer att finnas kvar av mina möbler om typ 60 år... Känns som att dagens Ikea-möbler inte riktigt håller samma klass som möblerna förr i tiden. ;) Men visst håller jag med om att Ikea har både snygga och praktiskta och, framför allt, billiga möbler...


Detta är alltså en detalj på min farfars mosters bord. Funderade länge på om jag skulle måla det vitt eller låta det vara träfärgat. Det blev ändå vitt, eftersom det var omöjligt att få bort den gamla färgen på "krumeluren" som syns på bilden. Bra blev det iallafall, och nu fungerar det som skrivbord åt mig... :)

Ha en skön kväll. :)

2 kommentarer:

  1. Ja ha ju int sitt bordet träfärga, very nice! Men det är det som vitt också! Vilket förr mig till..var är bilden på det som vitt? :)

    Roligt att du satt igång igen Malle Maläng! :)

    SvaraRadera
  2. Hade ju tänkt visa en bild av det när det e vitt också... Men så hitta jag int sladden till kameran, så jag fick int in foto i datorn. Men lugn, det kommer! ;)

    SvaraRadera