torsdag 24 mars 2011

jobb och rutor och vänner

Ikväll sitter jag i soffan och virkar medan jag funderar på...
... den kommande hösten. Ibland känns det som att dessa "stora livsval" (som kanske egentligen inte är så stora) kommer alltför ofta.
... vilka fina vänner jag har. En del finns riktigt nära, andra lite längre borta. Tack och lov för telefoner och skype.
... att jag skulle vilja baka en paj.
... att det kunde vara kul, som omväxling, att ha ett jobb där man fick klä sig riktigt snyggt och inte komma hem med mat- eller färgfläckar på sina kläder.
... att jag så gärna skulle vilja pyssla en massa kort, men kreativiteten saknas just nu.


Och medan jag funderar på bl.a. detta blir ännu en ruta klar. Rutorna är mitt "evighetsprojekt". Ganska skönt att ha något på gång som inte genast behöver bli klart. Men när det förhoppningsvis är klart någongång, kommer det att föreställa en filt.


Önskar er en skön kväll. Och jaa, snart är det helg!:)

1 kommentar:

  1. Oj nej va mysi rutor. Ja e riktit sugen på att lär me virk ja nu! Kanske vi sku ta en virkkväll nån da..så sku Marängen kanske va jättesnäll å lär urre virk..typ blommor lr rutor:) Oj så glad ja sku var tå :)

    SvaraRadera