onsdag 28 september 2011

det här med papper

Byåkrati, alltså! Varför i hela världen skall det vara så arma krångligt??

Jag tycker inte om pappersarbete. Jag tycker inte om att fylla i blanketter där man måste chansa och får hoppas att man har fyllt i rätt. Jag tycker inte om när byråkraterna inte berättar att om man har kryssat i a, så leder det till b som i sin tur gör att konsekvenserna blir c. Och så alla dessa telefonsamtal som man sedan får ringa för att på något sätt försöka ta reda på var man har gjort fel och hur man kan rätta till det.

Men jag är inte den enda som inte tycker om pappersarbete. Jag blev så glad i måndags då en kille i min smågrupp berättade om hur han med hela sin kropp avskyr allt som har med pappersarbete att göra. Och så sa han: "Alltså... det här med csn... hur är det, har ni alla fixat det redan, eller?" Csn är alltså studiebidrag, och csn var det som alla fixade under de två första veckorna. Han hade inte tagit itu med det ännu. Det har jag, men behöver tydligen komplettera med några till papper. Men det känns bra att inte vara ensam om oviljan att ta itu med pappersarbete...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar