måndag 29 oktober 2012

Stress, virkning och leggings

Det finns inget skönare än när stressen äntligen släpper taget om livet.

Förra veckan var kaotisk med långa föreläsningsdagar, ledarträffar och alldeles för lite tentläsande. Men så kom helgen med besök av mamma och moster. Shopping, handarbete, god mat och absolut inga studier blev innehållet. Och plötsligt är stressen som bortblåst. Visserligen är mina planer att kunna lämna in två hemtenter på fredag, men jag känner ingen stress. Inte idag iallafall.

Kommande helg hoppas jag kunna åka iväg och hälsa på vänner. Det blir första gången under min tid i Uppsala som jag åker bort någon annanstans än hem till Finland. Skall bli så skönt och välbehövligt.

Jag märkte i helgen hur gott det gör mig att ta tid för att virka eller sticka lite. Hur gott det är för min själ. Jag borde minnas det och tillåta mig själv att göra det lite oftare. Just nu är det lite julklappar på gång, och jag har funderingar på flera...

För övrigt kan jag meddela att leggings med fleecefoder är något som varje kvinna borde äga. Köpte ett par i helgen, och de är helt fantastiska! Åtminstone om man som jag går runt och småfryser hela tiden...

1 kommentar:

  1. Leggings med fleecefoder! Vill ha! Var hittar man såna?

    SvaraRadera