lördag 13 oktober 2012

Vad jag tänker och upptäcker denna höst:


Öronproppar är fantastiskt! Eftersom jag bor i ett rum strax intill köket samt saknar vägg till vardagsrummet, är det lätt att störas. Därför har jag börjat använda öronproppar denna höst. Jag har dem när jag sover för att inte behöva vakna onödigt tidigt och när jag studerar för att inte störas av prat i kök och vardagsrum. Och det funkar bra, väldigt och förvånansvärt bra.

Jag blir mer och mer vuxen, eller tant. Numera njuter jag otroligt mycket av en kopp kaffe efter lunchen i skolan. Är jag hemma tar jag en kopp på eftermiddagen och sätter mig i gungstolen i vardagsrummet. Jag kallar det vardagslyx- och njutning. Fast egentligen är det väl frågan om höga vuxenpoäng, för att inte tala om tantpoäng.

Det är kul att jogga. Under det senaste halvåret har jag joggat minst en gång (max två) i veckan när jag inte varit förkyld. Det är fantastiskt att se hur konditionen har förbättrats, och att märka att jag njuter och får energi av det.
Människor och relationer är viktiga. De är till och med så viktiga att de stjäl fokus när jag studerar och upptar mycket av min energi. Och kanske får och skall det vara så just nu.

Jag bor i hus och har svårt att tänka mig att någonsin flytta in i en lägenhet igen. Hur fantastiskt är det inte att ha en gräsmatta, blomrabatter, äppelträd och u t r y m m e.
Det är mycket på gång i mitt liv. Mycket skola, många människor och många tankar. Allt på en och samma gång. Det är lätt att glömma sig själv. Tyvärr. Därför skall jag härmed sätta punkt för studierna denna helg och ta en joggingtur för att komma ihåg och ikapp mig själv.

2 kommentarer:

  1. Öronproppar är helt underart. Själv sover jag jämt med öronproppar. Det är så skönt att plugga in propparna djupt i öronen och verkligen stänga ute alla störande ljud. Jag sover så mycket bättre och djupare när det är helt tyst.

    Jag använder också öronpropparna när jag pluggar oavsett om jag sitter hemma eller på skolan. Så skönt med tystnad. Koncentrerar mig så mycket bättre och lär mig snabbare. Helt perfekt med propparna på tentor. Man slipper höra de andra och bli stressade av de. Kan verkligen rekommendera alla att testa öronproppar.

    Ibland får jag dock lite ont av propparna. Har du något tips på sköna öronproppar att sova med?

    SvaraRadera
  2. Det låter bra Maria! Både joggingen, vännerna och framför allt öronpropparna :P Jag bor också i hus nu och vill aldrig mer bo i lägenhet!! :) kram min fina vän. kan vi skype:a jätte-jätte snart?

    SvaraRadera