måndag 14 december 2009

Värme

Till min stora glädje och förvåning fick jag förra veckan en beställning på 3 st vetedynor! :) På Stundars lillajulmarknad hade jag 4 st med mig, av vilka 2 blev sålda. Jag blev superglad, eftersom ingen har köpt någon vetedyna av mig förr på marknaderna! :)

Nåja, denna helg har jag alltså mest sytt och pysslat. Jag lovade kunden att ha dem klara tills idag, och det lyckades. Fick dock börja med att fråga av pappa om han hade kvar vete från årets skörd... Och när den saken var under kontroll fick jag lov att åka iväg in till stan och handla linnetyg. Tyvärr fanns det inte så stort urval, så jag fick helt enkelt lov att ta vad som fanns...


Det tar egentligen inte så lång tid att sy dem när man väl sätter igång... Men det är faktiskt nästan ett år sedan jag sydde någonting sist, jag har helt enkelt inte haft någon inspiration. Så med tanke på det gick det riktigt smärtfritt att sy dem! ;)

Jepp, tomten får också vara med på ett hörn... ;)

Det som är mest tidskrävande med dessa vetedynor är nog att brodera! Förr skrev jag Värmedyna, men nu har jag förkortat det till endast Värme...

Färdiga! Dessa dynor fick också en virkad stjärna, eftersom jag hade några som hade lämnat över från annat pyssel...

Övrigt pyssel har den senaste tiden varit julkort, men bilder på dem kommer eventuellt senare...

Ha en skön kväll! :)

(Ursäkta den dåliga bildkvalitén...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar