torsdag 7 januari 2010

Nytt år, nya projekt...

Gott nytt år!

Hoppas alla har haft en riktigt skön jul och en bra början på det nya året. :)

Själv har jag haft det riktigt lugnt och skönt under julen. Ätit gott, sett på TV, hälsat på vänner och släktingar o.s.v. Och eftersom det har varit så kallt (men fint!!) ute, har det känts helt ok att sitta inne i soffan och sticka... :)

Just nu har jag flera nya projekt på gång. I julklapp av farmor fick jag en duk att brodera. Det som jag har broderat i mitt liv går att räkna på fem fingrar, så det är verkligen inte min grej! Tack och lov kräver denna duk inga korsstygn eller något desto mera räknande, det är bara att följa det påritade mönstret. :) Så jag har börjat på den, och det är faktiskt riktigt roligt att brodera lite som omväxling.

Andra projekt på gång är en filt... Jag var inne på Garnstudio och hittade en jättefin filt i deras arkiv. Så jag var ju tvungen att prova virka en ruta... och en till... och en till.... :) Jag är väl direkt inte i behov av någon till filt, men det är ju så roligt att virka dem!

Jag var också och köpte garn till en sjal häromdagen. Har länge velat ha en sjal i rött bomullsgarn, så nu är iallafall garnet inhandlat. Har inte ännu beslutat hurdant mönster det blir, men eventuellt blir den likadan som den gröna på bilden...


Det var allt för nu. :)






1 kommentar: